Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

LEDIGA ANSTÄLLNINGAR Studieadministratör

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 6 månader
Omfattning: 50%
Placering: Institutionen för biologi och miljövetenskap, Göteborg
Tillträde: Snarast

Vid institutionen för biologi och miljövetenskap (BioEnv) finns utbildnings- och forskningsverksamhet som sträcker sig från fjällvärldens ekosystem, genom skog, mark och vattendrag, hela vägen ut i havet. I dessa miljöer arbetar vi med olika biologiska organisationsnivåer från gener, via individer och populationer till samhällen och ekosystem. Vi arbetar inom ekologi, evolution, fysiologi, systematik och kombinationer av dessa ämnesområden för att förstå betydelsen av naturliga och av människan skapade förändringar.

Arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad vid studentkansliet för Biologi och Miljövetenskap som ansvarar för administration och studievägledning inom grundutbildning i biologi och miljövetenskap. Arbetet omfattar kvalificerad administration inom grundutbildningen i framför allt miljövetenskap samt i mindre grad biologi och receptarieutbildning. Mycket arbete med registrering av olika sorters uppgifter gällande studenter och kurser ingår. Dessutom ingår ett särskilt ansvar för administration av inresande utbytesstudenter inom Erasmusprogrammet. Arbetet innefattar mycket kommunikation med lärare vid institutionen, andra administratörer och studenter.

Kvalifikationer

Direkt erfarenhet av arbete med de studieadministrativa systemen LADOK, GUL och MoveOn samt kännedom om universitetets och grundutbildningens organisation är ett krav. Vana vid andra datorprogram (Office-paketet och liknande) och system samt goda kunskaper i engelska både tal och skrift är viktiga kvalifikationer. Tidigare erfarenhet av arbete med internationella studenter är mycket meriterande liksom kännedom om grundutbildningen i biologi och miljövetenskaps organisation vid Göteborgs Universitet. I övrigt krävs en mycket väl utvecklad känsla för noggrannhet, god sammarbetsförmåga och att du är drivande i ditt dagliga arbete.

Övrigt

Ett kort personligt brev med beskrivning av dina erfarenheter och vad som gör dig lämpad för just denna anställning (max en A4-sida)

En styrkt meritförteckning (CV)

Namn och kontaktuppgifter till två referenspersoner

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta,

Mats Andersson, Utbildningsansvarig
tel: +46 (0) 31 786 2688
Email: mats.andersson@bioenv.gu.se

Henrik Aronsson, Prefekt
Tel: +46 (0) 31 786 4802
Email: henrik.aronsson@bioenv.gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sidansvarig: rekrytering@gu.se|Sidan uppdaterades: 2017-02-23